poniedziałek, 26 listopada 2012

Rocznicowe Tiramisu

W październiku moi szanowni rodzice mieli swoją kolejną rocznicę ślubu. Nie wiem czy to juz rutyna, czy jakiś inny powód (tak długi staż ??) spowodował, że oczywiście zapomnieli ... przypomniałam im ja, kilka dni później! ;-) Z racji tego, że nasz prezent miał opóźnienie - i to dosyć spore to i deser się przesunął w czasie. Tak, tak to ja zaprosiłam moich rodziców na ich deser rocznicowy ;-))
Niby takie zwykłe, a niezwykłe było to tiramisu - baaardzo smakowało :-) 






Zwykle Tiramisu robię po Leosiowemu (wg przepisu pewnego przystojnego Włocha :-)) czyli z jajkami. Tym razem zrobiłam z bitą śmietaną, ponieważ nasze kurki strajkują i jajeczek nie noszą!

Składniki:
- kubek śmietany 30%
- opakowanie serka mascarpone (250 g)
- biszkopty (okrągłe lub podłużne)
- 4 łyżki cukru pudru (lub więcej)
- szklanka zaparzonej, mocnej kawy rozpuszczalne
- likier amaretto lub kawowy ewentualnie aromat
- gorzka czekolada
- kakao


Wykonanie jest bardzo proste. Śmietanę 30% należy ubić, następnie dodać cukier puder. Do masy śmietanowej dodawać po łyżce serka mascarpone, miksując na niskich obrotach. Do zaparzonej kawy wlewamy likier (amaretto lub kawowy), ewentualnie olejek (migdałowy, rumowy itp.) i maczamy w niej biszkopty. Biszkopty szybko przekładamy do naczynia, w którym przygotujemy deser i przekładamy masą śmietanowo-serową, którą posypujemy kakao. Układamy warstwami: biszkopty - masa - kakao. Na samą górę ścieramy na tarce gorzką czekoladę.
Deser odstawiamy do lodówki na kilka godzin, najlepiej na noc.

4 komentarze:

  1. Hehehe...po Leosiowemu, popatrz jak sie przyjela ta nazwa!:)))
    Musi byc mniamusne z taka kremowka 30%...a jak to-to idzie w doopsko!;)
    Skusilas sie? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. No mniamuśne było pieruńsko! Każdy zaliczył po 2 porcje, a o ostatnią (moją) była bitwa :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Hejo :) Nominowałam Cię do nagrody. Zapraszam więc do zabawy http://trzaskiwkuchni.blogspot.com/2012/12/liebster-blog-award-2012.html

    OdpowiedzUsuń
  4. dałam bym wszystko żeby zjeść takie tiramisu!!!!
    wygląda obłędnie!!!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :-)