piątek, 24 lutego 2012

Chleb orkiszowy pomidorowy

Podobno "wiatr hula" na moim blogu i ma się dobrze ... no to czas to zmienić !
Wczoraj wieczorem miałam wenę twórczą :-)) Jak okazało się późną nocą wena ta zaowocowała pomidorowymi różnościami. Ot, tak wyszło. Po częsci winą mogę obarczyć koncentrat pomidorowy pewnej firmy, który jako jeden z pierwszych potrafię wciągnąć na surowo, a a po części mąkę orkiszową pełnoziarnistą zakupioną w cenie 3,49 zł dzięki Małgośce !!!
Ja tu gadu gadu za chleb się niecierpliwi !!!
Jest to przepis kiedyś podesłany mi przez mmkę Wiosenkę z Hameryki, po lekkich przeróbkach.




Składniki:
- 500g  mąki orkiszowej pełnoziarnistej
- 150 g zakwasu żytniego
- pół szklanki płatków owsianych górskich
- pół szklanki otrębów owsianych
- pół litra letniej wody
- 60 g koncentratu pomidorowego
- 2 łyżeczki soli

Ja chlebek robię na dwie miski. W jednej mieszam suche składniki, czyli mąkę, płatki, otby i sól. W drugiej mam zakwas, który rozrzedzam wodą, do tego kruszę drożdze i dodaję koncentrat pomidorowy. Mieszam składniki suche z mokrymi. Ciasto musi być kleiste, powinno mieć taką konsystencję żeby można było mieszać drewnianą łyżką. Moje nie było więc dolałam na oko przecieru pomidorowego, który zrobiłam w lecie z pomidorków cherry z mamusinego ogródka :-))

Ciasto przekładamy do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Włożyłam do piekarnika razem z miseczką parującego wrzatku. Chlebuś siedział w piekarniku ok. 2 godzin zanim mi zaczął uciekać z keksówki :-)) Wtedy też piekarnik na 180 stopni i czekamy ok. 40 - 50 min. Po tym czasie można jeszcze wyciągnąć bochenek z keksówki i włożyć do piekarnika w samym papierze na ok. 10 -15 minut.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :-)