piątek, 24 lutego 2012

Bułeczka owsiana w 5 minut

Gdy znowu nie upiekłam chleba i nie miałam co zjeść na szybkie śniadanie. Gdy owsianka wychodziła mi już "bokiem", przypomniało mi się, że ostatnio koleżanka będąca na diecie Dukana opowiadała mi, wielce zachwalając, o bułeczce z mikrofali. Bułeczka ta miała być szalenie prosta i szybka. Szybki telefon do przyjaciółki i już mam przepis :-)  Szybka modyfikacja przepisu na Montignaca i ...




Składniki:
- 4 łyżki otrębów owsianych
- 1 białko
- 1,5 łyżki jogurtu naturalnego
- pół łyżeczki proszku do pieczenia
- przyprawy do smaku - w moim przypadku była to papryka, czosnek i sól

Wszystkie składniki mieszamy razem i lądują w mikrofali na 3-4 minut przy pełnej mocy ... ale ale, zanim wylądują w mikro trzeba "ciasto bułkowe" w czymś umieścić. Koleżanka Magda robi to w filiżance, ja też tak zrobiłam. Natomiast Kachna robi bułę w miseczce i wychodzi jej forma hamburgera.


Pierwsze wrażanie, gdy była jeszcze ciepła było dość mylące. Zanim dojechałam do pracy i zabrałam się za jej konsumpcję, spokojnie sobie ostygła i okazało się, że jest powalająca :-) Do tego serek z zieloną cebulką ... mmmm
 



7 komentarzy:

  1. jaka szkoda, że nie mam mikrofali... jutro byłaby na śniadanie, tym bardziej, że jest zgodna z metodą Montignaca
    p.s. Dukana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Możesz spróbować na patelni zrobić placuszek :-) Tylko trzeba uważać, bo łatwo się przypala.

    OdpowiedzUsuń
  3. dzięki! jutro na kolację będzie placuszek i serek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wyszedł :) pożarłam go całkiem nie mm, bo z cukrem pudrem :D (chyba wrócę, do mielenia na puch fruktozy...)
    mam jeszcze parę białek po ostatkach, więc i jutro zrobię :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. dziś zamiast jednego otrębowego placuszka zrobiłam kilka małych a la pizza (z serem, szynką, koncentratem pomidorowym) - pycha!

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny pomysł :-) Gratuluję fantazji i kreatywności !!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :-)