piątek, 2 grudnia 2011

Świderki z Zaolzia ;-)

Całkiem niedawno, miałyśmy z Weroniką przyjemność odwiedzić znajomych Polaków z Zaolzia. Weronika z Wiktorią bawiły się w księżniczki, a 3 letni, niesamowicie rezolutny Danielek latał po korytarzu z nowym helikopterem. Ja natomiast podziwiałam piękne fotografie z dalekich krajów no i oczywiście plotkowałam z Irenką :-) Pod wieczór wybraliśy się całą gromadką na "międzypaństwowy" spacer do granicy na rzece Olzie. Przechodząc przez most znaleźliśmy się w Polsce, droga powrotna zawiodła nas natomiast do Republiki Czeskiej. Po takim spacerze wszyscy byliśmy niesamowicie głodni, a pani domu zaserwowała przepyszne penne z tyńczykiem w pomidorach! Tak nam zasmakowało, że teraz bardzo często potrawa ta gości na naszym stole !



Danie jest szybkie do przygotowania, smaczne i sycące.

Potrzebujemy:
- 500 g makaronu (u nas tym razem były świderki, super jest z penne)
- 2 puszki tuńczyka w sosie wwłasnym lub w oleju
- 2 puszki pomidorów (ja używam przetartych latem pomidorów, które stoją w słoiczkach w piwnicy)
- czosnek
- cebulka
- oliwa
- opcjonalnie żółty ser

Na łyżce oliwy podsmażyć skrojony w kostkę czosnek - nie wolno przypiec bo będzie gorzki, następnie dodać drobno pokrojoną cebulę i zeszklić. Do cebuli i czosnku dodać tuńczyka i dusić ok. 5 minut, a następnie dodać pomidory z puszki lub przecier pomidorowy. Przyprawić solą i pieprzem, jak ktoś lubi można dodać zioła. Zostawić na gazie do 10 minut. W międzyczasie ugotować makaron. Gdy wszystko będzie  gotowe, zalać sosem tuńczykowym makaron, wymieszać i podawać na talerzach posypane startym serem :-)  Dla mnie bomba!





1 komentarz:

  1. Podoba mi się - szybkie, smaczne i sycące. Dobra propozycja na coś co można zrobić bez większego wysiłku osiągając maksimum efektu ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :-)